ROBOCOP (1987)

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

ROBOCOP

Pozabite na Terminatorja, v mestu je RoboCop. RoboCop, ta mojstrovina žanra, ki jo je posnel Paul Verhoeven, vroč po odličnem ameriškem debiju Flesh + Blood, kjer je raztural Rutger Hauer, še danes izgleda odlično in zelo prepričljivo. Bolj kot prvi Terminator, ki ga v stop motion tehniki pohodi orjaški in štorasti robot ED-209, sicer delo maestra Phila Tippetta, ki ujame vrhunec, ko ne zna po stopnicah. Za ene metafora Reaganove Amerike, za druge satira moderne potrošniške družbe, zame pa vrhunska in skrajno učinkovita futuristična akcijska kriminalka, pa tudi tragična usoda policaja, ki me je razbila že leta 1987, ko smo s prijatelji igrali tudi računalniško igro in malce kasneje gledali nastope skupine Snap, kjer je Turbo B na odru oponašal prav RoboCopa. Tega tehnično dovršenega kiborga, ki je bil pred tem pogumni policist Alex J. Murphy (Peter Weller) in že v uvodu filma padel pod streli divje bande nasilnega kriminalca Clarencea J. Boddickerja (Kurtwood Smith). Drži, Boddickerjevi fantje, kjer je tudi Ray Wise, kasneje znan iz serije Twin Peaks, močno pretiravajo in se obnašajo povsem stripovsko, kar pa ne moti, saj se zgodba odvije v prihodnosti, v futuristični atmosferi, kjer je dovoljeno vse. In kjer se tudi po tvju vrtijo zelo prebrisane reklame. RoboCop je po besedah režiserja Verhoevena, ki se je z žanrom enako dobro srečal še v filmu Popolni spomin, kjer je bil glavni Arnold Schwarzenegger, moderni Jezus Kristus, ki ga najprej križajo, potem pa se vrne kot odrešenik sveta. Zanimiva teorija, ki se jo da kupiti, če odpremo možgane v pravo smer. Če je bil Terminator bolj temačen in grozljiv, je RoboCop bolj zabaven in odštekan. Tak, da bo zelo všeč tudi mladini. In tak, da bodo trznili tudi starši. Kljub poceni naslovu, ki je odbil številne znane režiserje, kateri so bili prepričani, da gre za še en cenen B film. Vitez v svetlečem oklepu, narejen z inspiracijo robotov iz Metropolisa in The Day That Earth Stood Still ter filingom japonskih stripov, kjer so “obleko”, ki naj bi stala okrogel milijon, na Petra Wellerja, ki se je spodaj potil kot pujs, nanašali celih enajst ur. Dovolj kvalitetna zgodba o policistu, ki ga ustrelijo in se nato vrne kot kiborg z željo po maščevanju, dobro deluje še danes, saj premore spretno režijo, odlične posebne efekte, karizmatične like in junaka, ki je postal del pop kulture. In ki so ga nekoliko uničili le s porazno slabim drugim in malce boljšim tretjim delom. Plus Nancy Allen, muza filmov Briana DePalme, ki jo je Verhoeven ostrigel čisto na kratko. Odlično zastavljeno ozadnje velikanske korporacije, kjer bi se odlično znašel tudi Gordon Geeko iz Wall Streeta, ki ga vrhunsko pooseblja Miguel Ferrer. In posebna DVD dvojna izdaja, ki jo preprosto morate imeti na svoji filmski polici.

Ocena: 10/10

REPLY:

 



iztokgartner.si

is mobile friendly
 

2016 © Renovatio  I  member PG group  I  powered by QUBE system™  I  host on GreenServers