THE BOX

Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+

Faust za moderne čase. Leta 1975 rojeni filmar Richard Kelly, ki me je nazadnje razočaral z domiselnim, a preveč zmedenim Southland Tales in na sceno priletel s kultom Donnie Darko, ki me prav tako ni posebej prepričal, tudi tokrat ohranja sloves enega izmed najbolj neobičajnih in izvirnih režiserjev ter scenaristov v poslu. Ko gledaš Kellyjev film, ti je jasno, da boš gledal nekaj drugačnega in da tvegaš, da ti vse skupaj morda ne bo všeč. Natanko tako je tudi s filmom The Box. Če ste pričakovali tipično grozljivko, morda še en Secret Window, kaj vem, morda kak Krog, boste razočarani. Tole je povsem drugačen film, sploh ne grozljivka, marveč znanstveno fantastična drama, no ja, futuristična shrljivka, ki resda malo diši po The Day That Earth Stood Still in Invasion of the Body Snatchers, sicer pa predstavi povsem izvirno in za današnji čas izjemno aktualno poanto o človeškem napuhu, o tem, kaj vse bi človek naredil in na kaj vse bi se požvižgal, da bi dobil denar. Pa četudi se vozi v dragem avtomobilu in razkošni hiši ter hodi na razkošne zabave. Točno tako, to, da zakonca Cameron Diaz in James Marsden potrebujeta denar, četudi imata dejansko vsega dovolj, ni scenaristični kiks, marveč prikaz modernega človeka, ki rabi še več. Da prav v njuno bajto pride skrivnostni Frank Langella, ki spet igra vrhunsko, in na mizo postavi škatlo, kjer pritisk na gumb prinese milijon dolarjev, ni naključje. Langella je božji, no ja, hudičev, eh, ker smo v sedemdesetih, marsovski odposlanec, ki od poskusnih zajčkov zahteva, da mu prodajo dušo. Kot Faust, le da gre za znatno modernejšo obdelavo. Za poetično znanstveno fantastiko, ki nam da misliti in ki citira tudi Jeana Paula Sartra. Finta je namreč v tem, da tisti, ki bo dobil milijon, s pritiskom na gumb povzroči tudi smrt nekega človeka, ki ga ne pozna. Obetaven in dovolj misteriozen začetek se žal spremeni v pretirano futuristično bluzenje, kjer film odtava predaleč in izgubi zanimivo atmosfero. Kljub dobri in široko zastavljeni režiserjevi viziji, seveda. Dlje ko traja, slabši in bolj blesav je. Vse do zaključnega preobrata, ki reči postavi na svoje mesto in je vsaj mene dobesedno prikoval na sedež kinodvorane. To je deset minut odlične dramaturgije, kjer tudi pred tem nekoliko patetično vkomponirana glasbena spremljava seka v polno. Deset minut paranja živcev in situacije, ki je ne bi rad nikoli doživel v živo niti na filmskem platnu. Prav zato film na koncu izpade okej tudi kot celota, kot zanimva izkušnja, ki je brez dvoma ne boste pozabili še nekaj časa.

Ocena: 7/10

2 COMMENTS

filmoljub
22 May 2017
Upam, da veš, da si edini NA faking SVETU, ki se mu to skrpucalo od <a href="http://filmoljub.blogspot.si/2012/03/box-2009.html"><b>The Box</b></a> zdi fajn (ja, pred kratkim so ga predvajali na Kanalu A). Ampak okej, če ti je všeč, ti je pač všeč. Sto ljudi, sto čudi.
Iztok faking Gartner
22 May 2017
Edini? Že tule vidim, da so bila mnenja precej deljena: https://www.rottentomatoes.com/m/10009151_box, zato nikar ne pretiravaj :)

REPLY:

 



iztokgartner.si

is mobile friendly
 

2016 © Renovatio  I  member PG group  I  powered by QUBE system™  I  host on GreenServers